Os percursos da Insubordinação Criativa nas pesquisas socializadas no ICOCIME
DOI:
https://doi.org/10.26843/rencima.v8i4.1512Downloads
Referências
CROWSON, R. L. Managerial ethics in educational administration. The rational choice approach. Urban Education, v. 23, n. 4, p. 412–435.
KEEDY, J. L. Creative insubordination: Autonomy for school improvement by successful high school principals. The High School Journal, Chapel Hill, v. 76, n. 1, p. 17-23, 1992.
HAYNES, E.; LICATA, J. W. Creative insubordination of school principals and the legitimacy of the justifiable. Journal of Educational Administration, Bingley, v. 33, n. 4, p. 21-35, 1995.
HUTCHINSON, S. A. Responsible subversion: a study of rule-bending among nurses. Scholarly Inquiry for Nursing Practice an International Journal, New York, v. 4, n. 1, p. 3-17, 1990.
D’AMBROSIO, B. S.; LOPES, C. E. Trajetórias Profissionais de Educadoras Matemáticas. Campinas: Mercado de Letras, 2014.
D’AMBROSIO, B. S.; LOPES, C. E. Creative Insubordination in Brazilian Mathematics Education Research.
Morrisville: Lulu, 2015.
D’AMBROSIO, B. S.; LOPES, C. E. Insubordinação Criativa: um convite à reinvenção do educador matemático. Bolema [online], v. 29, n. 51, p.1-17, 2015.
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença

Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.